Information om Bagsværd Boldklub

Senior (over 19 år): 975 kr./halvårligt

Veteran: 975 kr./halvårligt

Passive: 250 kr./årligt

Fodbold fitness: 450 kr./halvårligt Bemærk: Fodbold fitness kontingent giver ikke adgang til at spille kampe.

Ungdomsafdelingen

I Bagsværd Boldklub kan såvel drenge som piger i alderen fra 3 år og opefter spille fodbold.

Vores yngste årgang er U5, og det ældste ungdomshold er U19.
Drengespillerne er årgangsopdelt og spiller med de andre, der er født i samme årgang som dem selv.
Pigespillerne spiller oftest med to sammenhængende årgange, der går fra U8 og op til U16.

I de mindste årgange lægges stor vægt på legen med bold. I de ældre årgange lægges der efterhånden endnu mere vægt på ”rigtig” fodboldtræning, og holdene spiller kampe på baner, der passer til deres alderstrin. Der trænes hele året rundt, på kunstgræsbanerne på Bagsværd stadion samt indendørs i de nærliggende skolers idrætshaller.

Seniorafdelingen

Seniorafdelingen består af både herre- og kvindeseniorhold.

Vi har derudover 2 veteranhold for herrer.

Der er god mulighed for at finde et hold, som spiller fodbold på et niveau, som passer til den enkelte spiller.
De højst rangerende hold lægger vægt på en god sportslig placering i serierækkerne, mens der på de lavest rangerende hold skal være plads til alle uanset forudsætninger. Her er det mere hyggen og det sociale samvær, der er i højsædet.

Praktiske oplysninger

·         Klubben stiller spillertrøje og bukser (rød/hvid) til rådighed for alle hold

·         På stadion findes en kantine, hvor der kan købes mad og drikkevarer

·         På stadion findes endvidere gode omklædnings- og bademuligheder

Formålsparagraf

'Bagsværd Boldklub skal skabe trygge sociale vilkår for børnene og samtidig give dem en fodboldmæssig udvikling, og det er vigtigt, at medlemmerne gennem klublivet tilskyndes en god sportslig optræden !!!'

I klubben ser vi fodbold som et spil, hvor leg, motion, frisk luft, fællesskabsfølelse, holdånd, individuelle færdigheder og gode oplevelser går op i en højere enhed. De bedste resultater, både sportsligt og menneskeligt opnås ved at den enkelte udnytter sine individuelle evner til holdets bedste. Et velfungerende fodboldhold forudsætter og udvikler ansvarsfølelse og gode omgangsformer.

Klubliv

I Bagsværd Boldklub bestræber vi os på at skabe et aktivt og blomstrende klubliv omkring forboldaktiviteterne.

Det er vigtigt, at klubben er et sted, hvor man kan føle sig godt tilpas sammen med kammerater, og ikke kun et sted, hvor man spiller fodbold. For ungdomsafdelingens vedkommende er det klubbens målsætning, at alle ungdomshold hver sæson skal have tilbud om at komme til turneringer, på rejse eller træningslejr.

Bagsværd Boldklubs Historie

D. 19. Maj 1959 stiftede Gunnar Larsson og hans kone fodboldklubben Stengården Boldklub. Gadeholdet, der kaldte sig selv ”Brasilien”, var de første optagne medlemmer i klubben, der holdt til i Larsson familiens stue. Selve fodboldspillet blev udført på Stengård Skoles boldbane, og medlemstallet var dengang 13 + ”The Larssons”.
I starten af 1960’erne flyttede STB hjemmebane til det, der dengang blev kaldt for ”prærien” (nu kendt som Provst Bentzons Vej - beliggende bag Gladsaxe Kirke).
Klubben fik flere medlemmer og to skure at klæde om i.

Den sportslige succes kom til, da klubben på daværende tidspunkt engagerede træneren Carl-Åge Hald, som førte holdet til flere oprykninger i den følgende periode.
Bagsværds - på det tidspunkt - førende fodboldhold; Bagsværd Idræts Forening (BIF) holdt dengang til på det smukke Bagsværd Stadion. Men det skulle vise sig at blive STB’ s held, at Gladsaxe Kommune og den daværende borgmester Erhard Jacobsen fik overbevist den store københavnerklub Akademisk Boldklub om at rykke teltpælene til Bagsværd.
I 1962 blev Bagsværds eget hold BIF slået sammen med AB, der var i gang med at bygge et større tilholdssted for sammenlægningen. I 1964-65 var AB’ s sportsanlæg ved Skovbrynet færdigbygget, og Bagsværd Stadion stod nu uden fodboldklub.

I begyndelsen af 1967 flyttede STB til Bagsværd Stadion, og i 1972 vedtog generalforsamlingen navneforandringen til Bagsværd Boldklub.
Klubben havde i 2005 ca. 450 medlemmer. I 2019 er tallet oppe på ca. 750 medlemmer.

B/B er organiseret under Sjællands Boldspil Union (SBU), Dansk Boldspil Union (DBU), Danmarks Idræts Forbund (DIF), og undergivet disses love og bestemmelser. Herudover er klubben tilsluttet Foreningernes Idrætsråd Gladsaxe (FIG).

Problemer eller rettelser til hjemmesiden klik da her.